Intervju - Antonio Marchitelli, generalni direktor Axa osiguranja u Srbiji

"Naša razvojna strategija u Srbiji ne podrazumeva dalje akvizicije velikih igrača. Naravno, razmotrićemo svaku interesantnu priliku, koja bi u svakom slučaju morala da se poklapa sa strategijom razvoja cele grupacije", kaže Marchitelli.
On smatra da je AXA u pravom trenutku ušla na tržište Srbije, koje je, po njemu, još uvek interesantno strancima, ali koje će uskoro popuniti sve kapacitete te će pozicije uspeti da sačuvaju samo najsposobnije osiguravajuće kompanije.

Zašto ste se odlučili baš za "Credit Agricole Life", s obzirom da to društvo zauzima zanemarljiv udeo tržišta - svega 2,4 odsto?

Naša strategija za ulazak na nova tržišta se ne oslanja samo na kupovinu tržišnog učešća već i na iskustvo, ugled i prodajnu mrežu kompanije. Izuzetno smo zadovoljni kupovinom "Credit Agricole Life", i zbog toga što ta akvizicija uključuje i sporazum o saradnji sa Credit Agricole Bankom (CAB), sa kojom ćemo raditi prodaju na srpskom tržištu. CAB ima vredno iskustvo u bankoosiguranju što nam omogućava da kombinujemo njihovo i naše znanje. Kaompanija AXA je u bankoosiguranju već stekla vredno iskustvo u "join venture" projektu sa italijanskom bankom MPS. Konačno, smatram da će usklađenost poslovnih politika dve kompanije biti od velikog značaja za uspeh u ovom poslu.

Da li ste bili, ili ste još zainteresovani za kupovinu osiguravajuće kompanije "DDOR Novi Sad", o čemu su pisali i svetski mediji?

Ne komentarišemo tržišne glasine.

Zašto ranije niste došli u Srbiju, dok tržišni kolač nije bio podeljen između najvećih kompanija?

Dosta dugo pratimo razvoj srpskog tržišta, ali smo čekali pravu priliku. Verujemo da srpsko tržište u svim oblastima osiguranja pruža velike šanse, pogotovo za kompaniju poput naše, koja ima najsavremenije proizvode osiguranja i međunarodni je brend koji insistira na inovacijama i kvalitetu usluga. Takođe, sposobni smo da se brzo prilagođavamo, pa smo mogli da čekamo i uhvatimo pravi momenat da uđemo na tržište.

Kako procenjujete srpsko tržište osiguranja i kakav je njegov potencijal?

Ubeđen sam da i dalje postoji ogroman potencijal za razvoj osiguranja u Srbiji. Ekonomski, socijalno i industrijski Srbija je na putu razvoja koji je čini interesantnom inostranim kompanijama. Sa druge strane, uskoro će započeti proces koncentracije na tržištu pa će samo igrači, sposobni da "ubrizgaju" stručnost i kapital, uspeti da se pozicioniraju u novim tržišnim uslovima. Zato i verujem da će AXA moći da napravi različitost na srpskom tržištu.

Kojim vrstama osiguranja planirate da se bavite u Srbiji?

Bavićemo se i životnim i neživotnim osiguranjem, a planiramo i da razvijemo više kanala prodaje.

Коментари

Популарни постови са овог блога

SIPA češlja Krajina osiguranje

Pošte Srpske i Mikrofin potpisali ugovor o zastupanju u osiguranju imovine

Polica Uniqa osiguranja uz RBA Visa Platinum