Brokeri trebaju prepoznati potrebe klijenta i štititi njegovu imovinu i poslovanje

Euro posredovanje je najbrže rastući broker i spada među pet najvećih na hrvatskome tržištu. Prvi je broker u Hrvatskoj koji svim svojim klijentima kvalitetu usluge jamči ISO 9001:2008 sustavom za upravljanje kvalitetom. Tvrtka je osnovana 2009., broji devet zaposlenih i ima šest ovlaštenih brokera. O situaciji na tržištu i ulozi brokera razgovarali smo s direktorom Euro posredovanja d.o.o., gospodinom Vladimirom Miheljom.


Kako vidite razvoj tržišta i brokerske usluge u Hrvatskoj?

Neminovni su rast i razvoj brokerskih usluga u Hrvatskoj, jer broker u osiguranju kvalitetnom analizom pokrića i rizika, te kreiranjem osigurateljnog produkta točno po mjeri klijenta, na najbolji mogući način štiti poslovanje i imovinu klijenta, a pritom u pravilu donosi znatne financijske uštede i bolju naplatu pretrpljenih šteta. Razvoj tržišta uvelike će ovisiti o prodajnim aktivnostima samih brokera, upornosti da se prepozna potreba klijenta, ali i spremnosti da se uloži vrijeme i znanje te za klijenta razvije specifičan osigurateljni produkt baš po njegovoj mjeri. Tome pridajemo posebnu važnost i razvili smo kvalitetne proizvode i uvjete za cijeli niz djelatnosti, što nas čini poželjnim velikom broju klijenata.

Što se za vašu tvrtku mijenja ulaskom u EU i dolaskom novih brokera i osiguratelja na tržište?

Ulazak novih brokera zasigurno će kratkoročno poremetiti tektoniku na tržištu osiguranja, no dugoročno će prevladati kvaliteta, brzina i fleksibilnost. Procjenjujemo da će internacionalnim brokerima u početku biti najinteresantnije međunarodne tvrtke, a strategija naše tvrtke je da veliki partneri pojedinačno čine maksimalno 30 posto ukupnog portfelja tvrtke, o čemu najbolje govori činjenica da smo u protekloj godini bili brokeri oko 500 tvrtki, uglavnom malih i srednjih poduzetnika. Olakšat će se i dostupnost novih proizvoda i usluga, primjerice kreditnih osiguranja i osiguranja izvoznih potraživanja. Novi osiguratelji donose i nova znanja i iskustva, čime se otvara prostor i za rast gospodarstva, pa tako brokeri u osiguranju mogu biti kotačić u pokretanju razvoja.

Iz kojih gospodarskih grana najčešće dolaze tvrtke koje koriste vaše usluge?

Početak rada tvrtke obilježen je vođenjem portfelja osiguranja SG Leasinga koji danas čini oko 20 posto udjela u ukupnom portfelju, ali je od samog početka značio vrlo raznolike klijente i vrste osiguranja. Ipak, vođenje takvog portfelja donijelo je orijentaciju i razvoj proizvoda po mjeri klijenta, prvenstveno u proizvodnim djelatnostima i području energetike. Euro posredovanje trenutno osigurava gotovo polovicu vjetroelektrana u Hrvatskoj, a u tom smo segmentu postali lideri upravo zahvaljujući kvalitetnom produktu, temeljenom na dobro kreiranim uvjetima. Također smo vrlo aktivni kao brokeri u postupcima javne nabave, gdje smo za sve naše klijente uspjeli postići vrhunske rezultate kreiranjem potpuno novih produkata po mjeri svakoga pojedinog klijenta s velikim proširenjem pokrića, koje rezultira dobrom naplatom šteta, a uz vrlo korektne cijene od strane osiguratelja.

Koje su najveće dobrobiti koje ovlašteni broker donosi svojem klijentu?

Osnovna prednost angažiranja brokera je profesionalnost i transparentnost poslova osiguranja, odnosno prenošenje tih poslova na brokera. Kako osiguranje nije osnovni posao klijenta, prenošenjem posla na brokera oslobađa se dio internih resursa, angažmana i vremena djelatnika za neki iz djelokruga osnovnih poslova. Broker je profesionalno odgovoran prema klijentu za ispravnost i adekvatnost savjeta. Ako bi lošim savjetom klijent pretrpio materijalnu štetu, za naknadu se može teretiti brokera, koji za ovakve slučajeve ima sklopljenu policu osiguranja profesionalne odgovornosti.
Angažiranjem brokera i korištenjem njegovih iskustava i stručnosti povećava se i pregovaračka moć klijenta u dobivanju boljih uvjeta osiguranja. Kako raspisivanjem osigurateljne kvotacije broker potiče transparentnost te tržišnu utakmicu, angažiranjem brokera ne povećava se premija nego se u pravilu uvijek smanjuje.
U slučaju da je klijent obveznik javne nabave, broker može imati izuzetno važnu ulogu u pripremi stručnog dijela javnog nadmetanja i traženju optimalna osigurateljnog rješenja, što u pravilu rezultira ugovaranjem proširenih pokrića, uz istodobno smanjenje cijene osiguranja.

Koje točno poslove broker u osiguranju obavlja za svojega klijenta?

Kvalitetna i sveobuhvatna uloga brokera započinje analizom rizika, gdje broker s obzirom na poslovne procese i specifičnosti klijenta predlaže optimalno osigurateljno rješenje. Cilj je ponuditi pokriće koje optimalno štiti poslovni subjekt po svim aspektima, što često nije slučaj kod neprofesionalno sklopljenih osiguranja. Nakon procjene rizika i prikupljanja ponuda od osiguratelja, broker analizira ponude s obzirom na uvjete pojedinog osiguratelja, te visinu i strukturu premije. Jasnom prezentacijom klijentu ukazuje na rezultate kotacije, posebno ukazujući na teško uočljive detalje koji su važni pri donošenju odluke. Po odabiru osiguratelja posao brokera je organizirati izdavanje polica, odnosno provjeriti njihovu točnost i usklađenost s ponudom.
Tijekom cijelog razdoblja osiguranja posao brokera je pružanje klijentu svakodnevnog servisa. To se u praksi najčešće odnosi na savjetovanje kod potrebnih izmjena i dopuna pokrića uslijed novih nabavi imovine, prodaje imovine, akvizicija drugih društava ili spajanja, vinkulacije u korist kreditora, a posebno pri ostvarivanju prava iz osiguranja temeljem štetnih događaja. Nastanak štetnog događaja je faza kad je klijentu potrebna najveća asistencija, te profesionalna pomoć brokera. Broker može asistirati klijentu pri formiranju odštetnog zahtjeva, biti nazočan na izvidu štete, ako je potrebno, pregovarati s osigurateljem oko utvrđivanja bitnih okolnosti nastanka štete, te štititi klijenta ako dođe do neosnovanog otklona štete od strane osiguratelja. Stručnim angažmanom pri ostvarivanju prava iz osiguranja, temeljem nastaloga štetnog događaja, može bitno utjecati na vrijeme isplate i iznos naknade iz osiguranja. Koliko je važna pomoć pri isplati šteta koju svim našim klijentima pružamo bez naknade, najbolje govori podatak da smo u protekloj godini sudjelovali u rješavanju i realizaciji 20,4 milijuna kuna šteta za naše klijente.

Коментари

Популарни постови са овог блога

SIPA češlja Krajina osiguranje

Pošte Srpske i Mikrofin potpisali ugovor o zastupanju u osiguranju imovine

Polica Uniqa osiguranja uz RBA Visa Platinum