Postavili smo nove standarde u financijskoj industriji

Dinko Musulin, predsjednik Uprave Euroherc osiguranja BiH

Prije nešto više od 20 godina, 19.10.1992. godine sa svojim radom započelo je Euroherc osiguranje u Bosni i Hercegovini te Republici Hrvatskoj, kao prva potpuno privatna osiguravajuća kuća na ovim prostorima. Temeljna filozofija Euroherca je, kako kažu u ovom društvu, prilagoditi se tržištu i biti bolji od konkurenata, uvijek pomicati granice, vodeći se načelom izvrsnosti. Ovo društvo u BiH je u protekle dvije decenije izraslo u respektabilni privredni subjekt koji ima uspostavljene dugoročne planove i precizno definiranu strategiju poslovanja.
Kako zadržati ostvarenu poziciju na bh. tržištu osiguranja, kako se izboriti za zadovoljnog osiguranika i realizirati poslovne planove u situaciji ekonomske krize u BiH pitanja su i dileme za koje odgovore mora imati prvi čovjek Euroherca u BiH, predsjednik Uprave Dinko Musulin.

Gospodine Musulin, Euroherc osiguranje je u oktobru obilježilo 20 godina postojanja. Možete li nam dati kraći presjek djelovanja društva na čijem ste čelu te dvije decenije?

Sve je krenulo iz malog hercegovačkog mjesta Ljubuškog, sad mogu reći već davne 1992., gdje nam je u početku bilo sjedište. Prvo smo osiguravajuće društvo osnovano privatnim kapitalom, u vlasništvu domaćih dioničara, koji su ujedno i menadžeri u Društvu. Poslovanje je započelo otvaranjem novih prodajnih mjesta u Ljubuškom, Širokom Brijegu, Čapljini i Grudama, a već u nekoliko sljedećih mjeseci otvoreni su uredi i u Tomislavgradu, Livnu, Stocu… Tijekom godina formiraju se podružnice kojih danas imamo pet, a koje je pratila i gradnja vlastitih poslovnih objekata po čemu smo jedinstveni i prepoznatljivi i čime smo postavili nove standarde u financijskoj industriji.
Uz širenje palete osiguravateljnih proizvoda, značajan iskorak u poslovanju napravili smo i izgradnjom vlastitih stanica za tehnički pregled vozila, tako da su naši osiguranici cjelokupnu uslugu vezanu uz vozilo, počevši od kupnje vozila preko naše tvrtke Euroleasing, tehničkog pregleda i osiguranja mogli obaviti na jednom mjestu. Istaknuo bih samo neke od značajnijih događaja u našem poslovanju - 1998. godine Dubravko Grgić proglašen je menadžerom godine u BiH, 1999. godine izgrađena je poslovna zgrada u Mostaru te se direkcija seli iz Ljubuškog u Mostar. 2005. godine otvorena je nova zgrada Euroherca u Tuzli. 2008. godine uz otvaranje nove poslovne zgrade direkcija svoje poslovanje iz Mostara seli u Sarajevo. 2009. godine društvo zauzima treće mjesto na ukupnoj ljestvici osiguravajućih društava u BiH. Država bi trebala pokazati veću zainteresiranost da se djelatnost osiguranja afirmira te da se dostigne veći nivo premije kroz uvođenje većeg broja obveznih vidova osiguranja
Danas se nalazimo na samom vrhu osiguranja u BiH, zauzimamo drugo mjesto na ukupnoj ljestvici neživotnih osiguranja i postali smo prepoznatljiv brend u regiji i šire. Euroherc BiH danas zapošljava 239 stručnih djelatnika, premijski prihod za 2011. godinu iznosio je 40.411.487 KM. U znatnoj mjeri pridonosimo i gospodarskom razvoju BiH, stoga s pravom možemo biti ponosni na sve uspjehe ostvarene kroz proteklih dvadeset godina.

Prema rezultatima poslovanja, u prvih devet mjeseci 2012. Euroherc osiguranje je ostvarilo 32,9 miliona KM premijskog prihoda te zauzima treće mjesto po visini realizirane premije sa 11,8 posto tržišnog učešća među društvima sa sjedištem u Federaciji BiH. Ostvarili ste porast od cca milion KM u odnosu na isti period prošle godine. Molim vas za komentar ovih rezultata te pozicije Euroherca na tržištu osiguranja BiH?

Zadovoljni smo s postignutim rezultatima, a s obzirom na gospodarske prilike u okruženju ostvarili smo značajan premijski rast.
Za četverogodišnje razdoblje 2008. – 2012. godine ostvarili smo porast premijskog prihoda od oko 10 miliona KM. Do toga je došlo jer smo ovu ekonomsku krizu iskoristili za konsolidiranje vlastitih redova i još detaljnije planiranje prodajnih aktivnosti, uz maksimalnu kontrolu troškova, tako da je i rezultat očekivan. Naš portfelj je stabilan, prodajna mreža odlično posložena, a svojim osiguranicima uvijek pružamo kvalitetnu i konkurentu uslugu.

Uglavnom ste okrenuti ka osiguranju automobilske odgovornosti, uz određeno učešće i drugih vrsta osiguranja. Možete li nam dati sliku potfelja Euroherca i navesti razloge opredijeljenosti za takvu strukturu?

Euroherc je specijalist u osiguranju vozila od automobilske odgovornosti. U našem protfelju ova vrsta osiguranja zauzima najveći postotak ukupne premije. Iako većinu našeg portfelja, ukupno 59 posto, čini osiguranje motornih vozila, na BiH tržištu osiguranja smo prepoznati i priznati kao dobar partner i u ostalim vrstama osiguranja kao što su osiguranje imovine, putno osiguranje i osiguranje od raznih vrsta odgovornosti. Logična je opredijeljenost za takvu vrstu osiguranja, s obzirom na gospodarske prilike u zemlji.

S obzirom na značajno učešće obaveznog osiguranja automobilske odgovornosti u portfelju Euroherca, na koji način postojeće stanje na tržištu, koje mnogi opisuju kao neuređeno pa i haotično, negativno utječe na mogućnosti prodaje ove vrste osiguranja?

Naš cilj je jasan, tako da smo unatoč tome što mnoge stvari nisu posložene kako treba, maksimalno usmjereni na realizaciju zacrtanih planova, uz što bolji nivo usluge našim osiguranicima. Nelojalnih poteza konkurencije uvijek ima, no napomenuo bih da su i osiguranici prepoznali visoki standard naše usluge, pouzdanost naših proizvoda, odnosno ukupnu snagu našeg brenda, imamo visoku stopu obnove polica, a zadovoljan osiguranik najbolja je preporuka.

Koji su po vašem mišljenju ključni problemi koji se nalaze pred svim učesnicima tržišta osiguranja u BiH i možete li nam reći, gledano iz ugla Euroherca, kakva bi bila rješenja koja bi pomogla u njihovu rješavanju?

Na tržištu osiguranja u BiH radi 25 osiguravajućih društava koja se bore za svoj dio kolača. Radi se o malom tržištu s nepovoljnom strukturom portfelja. Mišljenja sam da načelno Društva trebaju pojačati agresivnost u obradi tržišta osiguranja, a i država bi trebala pokazati veću zainteresiranost da se djelatnost osiguranja afirmira i da dostigne veći nivo premije kroz uvođenje većeg broja obveznih vidova osiguranja.

Molim vas da nam prokomentirate najavljene izmjene zakonskih rješenja u oblasti osiguranja, odnosno rješenja koja su ponuđena od strane Udruženja društava za osiguranje u Federaciji BiH u obliku nacrta Zakona o (privatnom ili izravnom) osiguranju i Zakona o obaveznim osiguranjima u prometu?

Dosadašnji Zakon o privatnom osiguranju koji je stupio na snagu 2005. godine u svojoj sedmogodišnjoj primjeni pokazao je niz manjkavosti u praksi. Prijedlogom novoga Zakona načinjena su poboljšanja u odnosu na postojeći zakonodavni okvir koja se ogledaju u detaljnim i jasnim uređenjem pojedinih pitanja koja su se kroz dosadašnju primjenu Zakona pokazala nedostatno uređenim. Dosljednom primjenom premijskog sustava prosječna premija od automobilske odgovornosti u FBiH bi se povećala S druge strane
sadržaj novog prijedloga Zakona o obveznim osiguranjima u prometu predstavlja potpunu harmonizaciju u vezi s obveznim osiguranjem u prometu, a posebno glede odšteta trećih osoba kao posljedice tjelesne ozljede i smrti iz prometnih nezgoda i možemo ga označiti kao istinsku bitku za pravnu civilizaciju koju moramo hitno provesti. Prijedlog novog Zakona predstavlja potpuno usklađenje s pravnim stečevinama Europske unije i jamči razinu pravne sigurnosti oštećenim osobama iz prometnih nezgoda primjerenu najvišim standardima odštetnog prava Europske unije.

Da li se u neke buduće izmjene zakonske regulative treba uključiti i izmjena premijskog sistema AO, odnosno visina premije automobilske odgovornosti ili je - kako se često naglašavalo od strane regulatora – potrebno samo dosljedno primijeniti postojeći premijski sistem, što podrazumijeva i smanjenje ili ukidanje popusta koji su redovna pojava u prodaji ove vrste obaveznog osiguranja?

Rekao bih i jedno i drugo. Premijski sustav, odnosno visina premije automobilske odgovornost nije se mijenjala od 1998. godine.
Dosljednom primjenom premijskog sustava prosječna premija od automobilske odgovornosti u FBiH bi se povećala. Primjer za to je tržište RS-a gdje društva koja rade na tom tržištu, a striktno primjenjuju odredbe o bonusu – malusu, odnosno koriste knjigu štetnika, imaju veću prosječnu premiju od automobilske odgovornosti 15 do 20 posto u odnosu na prosječnu premiju koju ostvaruju na tržištu FBiH.

Neki osiguravatelji su više orijentirani na razvoj vlastite mreže posrednika u osiguranju, a neki se više oslanjaju na eksternu prodajnu mrežu, odnosno posredničke agencije. Koji pristup će, po Vašem mišljenju, u budućnosti donositi veći uspjeh?

Od samog osnutka u Euroherc osiguranju orijentirani smo na vlastitu prodajnu mrežu, nastojimo da ona bude što kvalitetnija, pri čemu naglasak, pored dostupnosti u svim dijelovima zemlje, posebno stavljamo na stručnost i uslužnost naših prodajnih savjetnika. Puno se ulaže u edukaciju naših djelatnika. S druge strane, osiguranicima nastojimo biti na raspolaganju u bilo koje vrijeme, a oni znaju da će od naših savjetnika uvijek dobiti kvalitetnu preporuku, sugestiju, odnosno pomoć bilo koje vrste. Upravo taj odnos osiguranik-prodajni savjetnik temelj je povjerenja koje nam pružaju naši osiguranici. Prvi smo uveli rođendanske čestitke našim osiguranicima, još u samom startu našeg poslovanja, i taj sitni znak pažnje puno znači našim osiguranicima. Snaga Euroherca upravo leži u međusobnom odnosu s osiguranicima temeljenom na povjerenju.

Da li se samo s kvalitetnim izmjenama bazičnih zakona može doći do povoljnijeg ambijenta za rad ili je za uspješno poslovanje na tržištu osiguranja u BiH potrebno da se poklope i neki drugi uvjeti poput zaustavljanja ekonomskog pada, stabilnijeg političkog okruženja i slično?

Na ekonomski pad pored unutarnjih problema u BiH zasigurno da je utjecala i svjetska ekonomska kriza koja je imala posebno negativan efekat na tržišta koja se nalaze u fazi razvoja, uključujući i tržište u BiH.
Imajući u vidu da na te događaje mi ne možemo utjecati, ostaje nam samo da se nadamo da će stvari krenuti nabolje. Ono što priželjkujemo i na što zasigurno možemo utjecati da se prijedlozi novih zakona što prije usvoje, na korist svih u osiguravateljnoj branši.

Kakvo je Vaše mišljenje o djelovanju regulatora, odnosno Agencije za nadzor osiguranja te strukovnog Udruženja čiji ste vrlo aktivni član od samog formiranja?

Pozitivnih pomaka svakako da ima. Donošenjem novih zakona Agencija za nadzor bit će u situaciji da može provoditi sustav kontrole na efikasniji način. U zadnje vrijeme mišljenja sam da možemo biti zadovoljni s radom Udruženja FBiH posebno u dijelu aktivnijeg učešća osiguravajućih društava u izmjenama postojećih zakona, mada moram priznati da nismo otišli daleko s aktivnostima na razvoju i uređenju tržišta osiguranja.

Očekujete li da će tržište osiguranja u BiH ostati na nivou postojećeg premijskog rasta od 2 do 3 posto godišnje ili se može prognozirati potpuna stagnacija uzrokovana unutrašnjim i vanjskim manifestacijama globalne finansijske krize?

Imajući u vidu da sektor osiguranja svoju žilavost i održivost zadnjih godina u uvjetima krize pokazuje nadprosječnim indeksima rasta premije osiguranja, mišljenja sam da će se taj rast i nastaviti. Kontinuirani rad na pružanju što kvalitetnije i brže usluge, te ekspeditivnost u rješavanju odštetnih zahtjeva i u narednom razdoblju bit će nam prioriteti broj jedan Jedan od
argumenata za ovakvu prognozu je i činjenica da je premija osiguranja neživota u BiH vezana više od 75 posto za osiguranje motornih vozila (AO i AK). Očekivati je da će i država provoditi represivne mjere i sankcije za sve one koji se u prometu zateknu kao neregistrirani i neosigurani.

Djelujući putem podružnice u Republici Srpskoj Euroherc je ostvario 3,1 milion KM u prvih devet mjeseci 2012. godine. Kako ocjenjujte svoje poslovanje na tom dijelu tržišta BiH?

Euroherc na tržištu Republike Srpske posluje četiri godine, točnije od kraja 2008. godine, tada smo registrirali podružnicu u Banja Luci.
Od tada pa do danas otvorili smo prodajna mjesta u 12 gradova na području RS-a. Upošljavamo 26 djelatnika koji svojim upornim zalaganjem postižu zapažene rezultate.

Skorim ulaskom Hrvatske u Evropsku uniju Euroherc osiguranje, kao dio Koncerna Agram, naći će se u novim okolnostima i okruženju koje je donekle drugačije. U kojoj mjeri će ove nove okolnosti utjecati na rad Euroherca u BiH?

Ulazak Hrvatske u EU neće donijeti nikakve promjene u našem radu. Euroherc osiguranje RH i BiH su izrazito solventna i stabilna društva koja jamče za sve svoje osiguranike. Pred nama su novi izazovi. Promatramo li naš razvojni tijek kroz dvadeset godina poslovanja, ne može se ne primijetiti naša vizionarska politika u poslovanju, tako da sam uvjeren kako će i u buduće vrijeme raditi za nas. Na nama je da ga prepoznamo i pretvorimo u novi poslovni izazov. A poznavajući Euroherc uspjeh neće izostati.

Kakvi su planovi Euroherca za 2013. godinu i naredni period?

Stabilnom politikom poslovanja planiramo nastaviti i u 2013. godini brinući se o svakom osiguraniku i poslovnom partneru jednakom pažnjom kao i proteklih dvadeset godina. Kontinuirani rad na pružanju što kvalitetnije i brže usluge, te ekspeditivnost u rješavanju odštetnih zahtjeva i u narednom razdoblju bit će nam prioriteti broj jedan.

Коментари

Популарни постови са овог блога

SIPA češlja Krajina osiguranje

Pošte Srpske i Mikrofin potpisali ugovor o zastupanju u osiguranju imovine

Polica Uniqa osiguranja uz RBA Visa Platinum