Cilj je biti među vodećih pet

Za razliku od godine koju će malo tko pamtiti po dobru, naš sugovornik gospodin Georg Engl, predsjednik Uprave Generali osiguranja, zasigurno će 2012. ispratiti s mnogo razloga za zadovoljstvo. Svoju prvu godinu na toj dužnosti završava s premijskim plusom u poslovanju. Jer, za tu osiguravajuću kuću kriza kao da ne postoji. I četvrtu godinu zaredom Generali bilježi rast premije i udjela na tržištu, čime se ne može pohvaliti nijedno od vodećih osiguravajućih društava u Hrvatskoj. Tome svakako treba dodati i podatak da je premija Generalija krajem listopada bila za 70 milijuna kuna veća nego u istom razdoblju 2008., zadnje u kojoj su domaći osiguratelji bilježili ukupan premijski rast.

Gospodine Engl, rast premije i udjela na tržištu samo su neki od pokazatelja uspješnosti rada nekog osiguratelja. Jednako važni, ako ne i važniji, su pokazatelji dobiti, financijske stabilnosti i kvalitete portfelja. Kako stoji Generali na isteku ove godine?

Slažem se da rast nije jedini važan pokazatelj uspješnosti. Gledajući ostale pokazatelje, Generali će u ovoj godini ponovno povećati dobit, naša financijska situacija jako je stabilna i imamo snažne partnere i kvalitetan portfelj. Naravno, rast je važan za pozitivno ostvarenje ovih pokazatelja, a oni su opet jaka baza za budući rast. Spomenuo sam kvalitetan portfelj. On je rezultat održavanja kvalitetnih odnosa i usmjerenosti na korisnike. Očekivati je da rezultati takvog pristupa, kakav pomno gradimo godinama, još više dolaze do izražaja u aktualnim gospodarskim okolnostima.

Kojim kvalitetama u poslovanju Generalija možete zahvaliti za sadašnje poslovne rezultate i što biste izdvojili kao specifičnost Generalija po kojoj se razlikuje od drugih osiguratelja na hrvatskom tržištu?

Kao dio grupacije Generali, jednog od vodećih globalnih osiguratelja, u svakodnevnom poslovanju baštinimo tradiciju dulju od 180 godina poslovanja, i to provođenjem visokih međunarodnih osigurateljnih standarda i unaprjeđenjem kvalitete usluge. Na nama je da u kontinuitetu, jednako u dobrim i u lošim vremenima, budemo što proaktivniji i dinamičniji na korist naših osiguranika i partnera, marljivo radeći za zajednički uspjeh. Duboko sam uvjeren da osjećaju našu predanost zajedničkim ciljevima. Najvažnije je kad na kraju dana znaš da si dao sve od sebe, a ljudi iz Generali tima spremni su upravo to učiniti.
Slažem se da rast nije jedini važan pokazatelj uspješnosti. Gledajući ostale pokazatelje, Generali će u ovoj godini ponovno povećati dobit, naša financijska situacija jako je stabilna i imamo snažne partnere i kvalitetan portfelj

Na dužnosti predsjednika Uprave Generali osiguranja nalazite se od početka godine. Jeste li što mijenjali u organizaciji i poslovnoj politici?

Kao i svaki novi trener, morao sam prilagoditi tim i taktiku, ali još uvijek igramo istu igru i za isti cilj.

Kakve su ambicije Generalija u Hrvatskoj i kako ih namjeravate ostvariti?

Naslijeđe Generalija nalaže nam da opravdamo prestiž kakav grupacija nosi te u skladu s time ostvarimo što bolju tržišnu poziciju. Smatramo da, unatoč otegotnom gospodarskom okruženju, imamo dobre prilike za nastavak rasta. Svakako je prisutna želja da Generali promoviramo u društvo pet vodećih osigurateljnih grupacija na hrvatskom tržištu. To je naša ambicija i cilj koji ćemo ostvariti.

Iako se to na Generali osiguranju ne vidi, protekle četiri krizne godine osigurateljna industrija u cjelini bilježi loše rezultate. Je li uzrok tome samo kriza ili krivca vidite i na drugoj strani – prije svega u ponašanju osiguratelja, zakonskoj regulativi, nedostatku svijesti građana o značenju i vrijednostima osigurateljne ponude…?

Tržište osiguranja je padalo, ali u tome nije samostalno. Rezultat je to makroekonomskog stanja, i svi znamo da je situacija teška. Ipak, treba prestati zazivati prošlost i neka sretnija vremena, nego se fokusirati na vlastite snage i s punim pouzdanjem pokušati odraditi posao što bolje u budućnosti. Ne očekujem da će neki budući pozitivni makroekonomski impulsi automatski utjecati na oporavak tržišta. Svi donositelji odluka – poduzetnici, menadžeri, političari – trebat će uložiti više napora za aktiviranje ekonomije. Naravno, to vrijedi i za osiguratelje.

Kad govorim o ponašanju osiguratelja, mislim prije svega na nejedinstvo u artikuliranju zajedničkih stavova i interesa. Najnoviji primjer za to je podjela osiguratelja oko novog Zakona o obveznim osiguranjima u prometu.

Koje stajalište vi zastupate?

Smatram kako je ključ suradnja među strukom, jer samo ona pridonosi razvoju tržišta i u konačnici zadovoljstvu korisnika. U skladu s članstvom u Hrvatskom uredu za osiguranje, gdje su zastupljena sva osigurateljna društva, u Generaliju imamo aspiraciju poticati kooperativnost među članovima u postojećoj asocijaciji. Jer, ako se odlučivanje limitira samo na nekoliko osiguratelja, ne pridonosi se progresu tržišta. Stoga, novi zakon treba biti u interesu korisnika, na temelju čega možemo graditi njihovo povjerenje u cjelokupnu osigurateljnu industriju. Zato Generali podržava prijedlog HUO-a.

Spomenuti zakon predviđa i drukčiju organizaciju u osigurateljnoj djelatnosti. Predviđa se osnivanje profesionalnog udruženja osiguratelja umjesto sadašnjeg Hrvatskog ureda za osiguranje i formiranje Garancijskog fonda kao samostalne pravne osobe, Kako gledate na te promjene, posebno s obzirom na prijašnja iskustva rada u inozemstvu?

Smatram kako bi sve promjene zakona trebale ići u smjeru zaštite osiguranika, te biti usklađene s pozitivnim pravnim uređenjem Republike Hrvatske, kao i s europskom pravnom stečevinom. Što se tiče samog ustroja Hrvatskog ureda za osiguranje, vjerujem da on omogućava integraciju u međunarodne organizacije, pogotovo imajući na umu da su u 30 europskih država i država sustava zelene karte nacionalni ured za osiguranje i garancijski fond organizirani u okviru jedne institucije.

Izostanak jedinstva u zaštiti vlastitih interesa po mišljenju mnogih doveo je i do nelojalne konkurencije u autoosiguranju, imovinskim i zdravstvenim osiguranja. Kako riješiti taj problem, imamo li kakav uzor među stranim osigurateljima?

Nitko ne simpatizira ekipu koja se žali... Mi se pridržavamo principa dugoročno održivog poslovanja prema najvišim standardima grupacije čiji smo dio, a što je ujedno obveza i svakog osiguratelja prema osiguraniku. Vjerujem da će nam se svima takav pristup dugoročno isplatiti i pozivam sve koji dijele iste vrijednosti da nam se pridruže u tome.

Većina osiguratelja tvrdi kako je za slabije poslovne rezultate, posebno kad je riječ o životnim, imovinskim i zdravstvenim osiguranjima, kriva i nedovoljna edukacija građana o važnosti i vrijednostima te ponude. Ako je ta tvrdnja točna, što činiti?

Naši rezultati pokazatelj su kako smo dosljedni u prezentaciji prednosti osigurateljnih proizvoda pri planiranju životnih prioriteta i popularizaciji odgovorna ponašanja kao stila života općenito. Uvijek je pravi trenutak da struka ovo pitanje uzdigne na značajniju razinu, te da se uz zajedničku volju i želju svih osiguratelja pristupi sustavnijoj edukaciji javnosti.
Ulazak na jedinstveno europsko tržište vidim ponajprije kao priliku da se uz više standarde poslovanja još više dokažemo kako postojećim tako i budućim korisnicima

Nepunih sedam mjeseci dijeli nas do ulaska Hrvatske u EU. Već na prvom koraku i osiguratelje očekuju značajne novine. Prije svega to je uvođenje novih (europskih) minimalnih osiguranih svota za štete nastale u prometnim nezgodama koje su i do desetak puta veće od sada važećih. Kako se Generali misli nositi s tim problemom?

To je samo normalna prilagodba osiguranim svotama koje već vrijede u Europskoj uniji, tako da nam to neće uzrokovati teškoće. Budući da grupacija Generali već posluje u većini zemalja Europske unije, veseli me činjenica da ćemo i u Hrvatskoj moći ponuditi istu razinu pokrića, budući da vjerujem da naši osiguranici već sada uživaju europsku razinu usluge.

Ulazak Hrvatske u EU osigurateljima donosi i unisex premije, odnosno isključivanje spola osiguranika kao faktora rizika u određivanju visine premije, posebno kod životnih osiguranja. Smatrate li da će to značajnije utjecati na osigurateljno poslovanje?

Uvođenje unisex tarifa ne bi trebalo imati prevelik utjecaj na osigurateljno poslovanje s obzirom na to da samo isključivanje spola kao faktora rizika ne mijenja važnost i potrebu za životnim osiguranjem.
Mislim da je upravo tu prilika osiguravajućih društava u Hrvatskoj – podizanje svijesti o važnosti životnog osiguranja – pogotovo imajući na umu da samo manji broj građana ima ugovoreno životno osiguranje. To zahtijeva zajednički trud osiguratelja, te potencijalno i politike.

Istječe već peta godina otkako je donesen Zakon o liberalizaciji cijena osiguranja od autoodgovornosti, a od liberalizacije ni traga ni glasa. Hoće li nas ulazak na EU tržište primorati da se prihvatimo i tog posla? Je li Generali spreman za taj korak?

Liberalizacija cijena osiguranja od autoodgovornosti pitanje je za nadležne institucije. Čvrsto vjerujem kako će one najbolje procijeniti kad je pravo vrijeme za liberalizaciju, tj. kad je tržište spremno. Što se Generalija tiče, mi ćemo biti spremni.

Vidite li još neke opasnosti, ali i dobre strane za osiguratelje nakon ulaska na jedinstveno europsko tržište?

Ulazak na jedinstveno europsko tržište vidim ponajprije kao priliku da se uz više standarde poslovanja još više dokažemo kako postojećim tako i budućim korisnicima. S druge strane, na našem tržištu ne bih želio vidjeti situaciju koja se dogodila u Mađarskoj, gdje su neka osiguravajuća društva neodgovorno ušla na tržište te nelojalnom konkurencijom i dumpinškim cijenama uništile tržište, zbog čega su najviše platili sami osiguranici.

Vaša matična kuća Generali Group jedna je od vodećih na globalnom tržištu osiguranja, a posluje u više od 60 zemalja i ima više od 70 milijuna korisnika. S kakvim poslovnim rezultatima?

Unatoč teškoj makroekonomskoj situaciji na mnogim tržištima na kojima posluje, grupacija Generali i ove godine bilježi značajan rast – rezultati za prvih devet mjeseci pokazuju rast neto dobiti od 37,3 posto. Grupa i dalje ulaže na području srednje i istočne Europe te Azije. Mislim da smo pokazali ne samo da se Generali osiguranje brzo prilagođava lokalnim uvjetima nego i da inovativnim pristupom anticipiramo potrebe pojedinog tržišta.

I za kraj, kakvi su vam planovi i ambicije za sljedeću godinu, što su vam prioriteti i što novo spremate u ponudi?

Svaka nova godina donosi i nove prilike i nova uzbuđenja. Naš cilj, kojem uvijek težimo, je ponuditi najbolju uslugu te na tim krilima osigurati kontinuiran i stabilan rast portfelja te omogućiti osiguranicima da skupa s nama dijele prednosti pripadanja Generali svijetu. Osobno se nadam da ćemo u 2013. godini proslaviti prvu titulu Hokejaškog kluba Medveščak, a da će se Hrvatska nogometna reprezentacija kvalificirati za Svjetsko nogometno prvenstvo u Brazilu. Hoćete li nam se pridružiti u slavlju?

Коментари

Популарни постови са овог блога

SIPA češlja Krajina osiguranje

Pošte Srpske i Mikrofin potpisali ugovor o zastupanju u osiguranju imovine

Polica Uniqa osiguranja uz RBA Visa Platinum