Poruka za klijente je da razmišljaju na UNIQA način
UNIQA osiguranje u protekloj se godini zadržalo pri samom vrhu osiguravajućih društava u BiH, s posebno značajnim udjelom na tržištu životnih osiguranja. O tome kakvi su rezultati ostvareni, zašto je došlo do pada premijskog prihoda u dijelu neživotnih osiguranja, kako je ostvaren rast životnih osiguranja, štetama od poplava i drugim pitanjima razgovarali smo s Amelom Omerašević, izvršnom direktoricom i članicom uprave UNIQA osiguranja BiH.
Gospođo Omerašević, kakvi su pokazatelji poslovanja UNIQA osiguranja za prvih jedanaest mjeseci 2014. godini?
U prvih 11 mjeseci 2014. godine UNIQA osiguranje ostvarilo premijski rezultat od 45,1 miliona KM što predstavlja kontinuirani rast premije u odnosu na prethodnu godinu. Od ukupne premije, na neživotna osiguranja odnosi se 45 posto, odnosno 20,5 miliona KM. Premija osiguranja života iznosila je 24,6 miliona KM, čime je nastavljen trend povećanja učešća u ukupnoj premiji na 55 s ranijih 49 posto. Ukupne bruto isplaćene štete iznose 18,3 miliona KM i čine 40,5 posto ukupne obračunate premije. Rast zarađene premije od 4,4 posto, uštede na troškovima, te rast prihoda investicija od 19,6 posto i pozitivan rezultat poslovanja iz reosiguranja, doveli su do rasta dobiti prije poreza od 51 posto u odnosu na isti period prošle godine.
Rast zarađene premije od 4,4 posto, uštede na troškovima, rast prihoda investicija od 19,6 posto i pozitivan rezultat poslovanja iz reosiguranja, doveli su do rasta dobiti prije poreza od 51 posto u odnosu na isti period lani
Da li se već može dati ocjena poslovnog uspjeha UNIQA osiguranja u protekloj godini?
U 2014. godini ostvarili smo dobre poslovne rezultate imajući u vidu ekonomske prilike i sve izazove kojima smo bili izloženi tokom godine. Naš cilj u ovoj godini nije bio dvocifreni rast premije kao u prethodnim godinama, nego je fokus bio na poboljšanju ključnih . nansijskih pokazatelja, a posebno poboljšanje rezultata iz djelatnosti osiguranja i ukupne pro. tabilnosti Društva.
Posebno smo zadovoljni rastom premije životnog osiguranja koja je iznad planiranih veličina. Uspješni smo bili u poboljšanju e.kasnosti riješenih šteta, te je naš rezultat s 84 povećan na 91 posto. Kroz unaprjeđenje poslovnih procesa i informacionog sistema ostvarili smo povećanje e. kasnosti i smanjenje troškova poslovanja što je uticalo na smanjenje kvote troškova. Dosta napora je urađeno na razvoju ljudskih resursa, posebno na poboljšanju organizacijskih i komunikacijskih vještina menadžera, te segmentaciji i edukaciji prodajnog osoblja, što će tek imati efekta na buduće poslovanje Društva. Uspostavljena je dobra osnova za unaprjeđenje odnosa s klijentima te stalno povećanje njihova zadovoljstva i lojalnosti.
Evidentno je da ste u poređenju s istim periodom 2013. godine imali određeni pad premijskog prihoda u dijelu neživotnih osiguranja, a istovremeni značajan porast u dijelu životnih osiguranja. Da li su ova kretanja posljedica situacije na tržištu ili težnje da u portfelju ipak preovladava životno osiguranje, po čemu ste postali prepoznatljivi posljednjih godina?
UNIQA osiguranje se po strukturi portfelja znatno razlikuje od ostalih učesnika na tržištu osiguranja jer obavezno osiguranje autoodgovornosti nema najznačajnije učešće u ukupnoj premiji Društva. Smatramo se kompozitnim društvom u pravom smislu te riječi jer klijentima nudimo sveobuhvatnu ponudu osiguranja. Naime, 55 posto portfelja čini životno osiguranje, 23 posto portfelja odnosi se na osiguranje motornih vozila (osiguranje autoodgovornosti i auto kasko osiguranje), a ostatak od 22 posto čine osiguranje imovine, nezgode, zdravstveno osiguranje i ostale vrste osiguranja.
Uravnotežen portfelj po vrstama osiguranja je okosnica strategije UNIQA-e za ostvarenjem pro.tabilnog rasta i . nansijske stabilnosti. Znači, nije došlo do promjene u strategiji Društva, razvijamo premiju svih vrsta osiguranja, ali vodimo računa da taj rast bude profitabilan.
Značajan rast premije osiguranja života od 13,1 posto postignut je zahvaljujući rastu premije životno-štednih osiguranja, kao i premije osiguranja korisnika kredita za slučaj smrti ostvarene putem banko kanala. Značajan doprinos razvoju premije života dolazi od direktne prodaje, koja je ostvarila rast od 9,2 posto. Istovremeno, imali smo pad premije osiguranja neživota, i to prvenstveno zbog pada premije osiguranja autoodgovornosti. Rast premije osiguranja autoodgovornosti po svaku cijenu nije u skladu s našom strategijom zadržavanja i dugoročnog servisiranja klijenata po svim vrstama osiguranja. Iz tog razloga smo se svjesno opredijelili da nećemo pratiti konkurenciju u davanju izuzetno visokih provizijskih stopa posrednicima jer ne možemo dugoročno zadržati povjerenje ovih klijenata niti ostvariti planiranu profitabilnost.
Pred kraj prošle godine pokrenuli ste program kućnih asistencija uz police imovinskih osiguranja. Kakva su iskustva u proteklih godinu dana?
Uloženi trud i novac za izgradnju ili kupovinu i opremanje kuće ili stana predstavlja jednu od najvećih investicija za svaku porodicu. Zaštita tako vrijedne imovine zahtjeva adekvatnu osiguravajuću zaštitu. Krajem prošle godine obogatili smo naše proizvode osiguranja stana i kuće i stvari domaćinstva proširenjem osiguravajućeg pokrića na nove rizike, te očuvanjem vrijednosti imovine osiguranjem na novu vrijednost.
Naš cilj za narednu godinu je jačanje profi tabilnosti i fi nansijske pozicije, kontinuiran rast i uravnotežena struktura premije te daljnje poboljšnje kvaliteta usluga
U želji da osiguranicima olakšamo ubrzani tempo života, osiguranje stambenih objekata upotpunili smo uslugom kućne asistencije koja podrazumijeva pružanje pomoći osiguraniku u slučajevima koji zahtijevaju hitnu intervenciju: bravara, vodoinstalatera, električara, opravke grijanja i staklara. UNIQA Centar za podršku dostupan je 24 sata 365 dana u godini, a putem njega osiguranici mogu dobiti sve potrebne informacije i dogovoriti intervenciju sanacije štete.
Gotovo dvostruki rast broja novih polisa osiguranja stambenih objekata za 11 mjeseci ove godine, u odnosu na isti period prošle godine, govori da su klijenti prepoznali kvalitet novog proizvoda i ponuđenih usluga, što nas raduje i ohrabruje da radimo na daljnjim inovacijama i
unaprjeđenjima.
unaprjeđenjima.
Vaša ponuda je i u toku ove godine obogaćena i s programom asistencije na cesti. Da li je ovaj iskorak donio očekivane rezultate?
U februaru ove godine osnovan je UNIQA Loyalty klub koji lojalnim klijentima nudi niz pogodnosti i nagrada. Asistencija na cesti za osiguranike samo je jedna od pogodnosti za članove Loyalty kluba. Dojmovi osiguranika su pozitivni i ohrabruju nas da nastavimo s razvojem i poboljšanjem programa lojalnosti. U prilog tome ide i analiza rezultata koja je pokazala da program lojalnosti ima pozitivan trend na povećanje procenta obnove polisa osiguranja. Visok nivo zadovoljstva klijenata i njihove lojalnosti predstavlja sigurnost za dugoročan poslovni uspjeh društva. Loyalty klub je samo jedna od aktivnosti koje UNIQA poduzima na jačanju portfelja zadovoljnih osiguranika.
Ove godine smo formirali i poseban odjel za Upravljanje odnosima s klijentima radi uspostavljanja novih kanala komunikacije s osiguranicima i uspješnijeg praćenje zahtjeva, potreba i očekivanja klijenata. Uspostavljanjem odgovarajućih odnosa s klijentima želimo povećati njihovo zadovoljstvo našim uslugama i proizvodima, a samim time i lojalnost na dugi rok.
Možete li nam prokomentirati rezultate poslovanja i kretanja na tržištu osiguranja u 2014. godini?
Rast premije na tržištu osiguranja ove godine generiše rast premije životnog osiguranja, odnosno riziko osiguranja koje se veže uz bankoosiguranje. U neživotnom osiguranju najveći procentualni rast ostvaruju društva koja daju izuzetno visoke provizijske stope i povrate premije za ostvarenje premije osiguranja autoodgovornosti.
U kojoj mjeri je UNIQA osiguranje pogođeno štetama koje su nanesene tokom protesta i demonstracija u februaru, a onda i kroz katastrofalne poplave u maju?
Demonstracije koje su se dogodile u februaru ove godine i katastrofalne poplave koje su pogodile BiH u maju ove godine dodatno su ugrozile ionako usporen rast ekonomije, što se odrazilo i na rast premije osiguranja. U događajima iz februara UNIQA je pretrpjela jednu veću štetu, dok smo imali određeni broj šteta na industrijskim objektima i imovini preduzeća nastalih od posljedica katastrofalnih poplava. Nijedan od navedenih događaja nije imao negativne posljedice na . nansijski rezultat Društva zbog adekvatnog reosiguravajućeg pokrića i ograničene izloženostiriziku poplave. Štete od posljedica poplava u iznosu od 3,6 miliona KM su u veoma kratkom roku uspješno riješene i isplaćene, čime smo doprinijeli sanaciji i oporavku privrede od ovih katastrofalnih događaja.
Štete od posljedica poplava u iznosu od 3,6 miliona KM smo u veoma kratkom roku riješili i isplatili
Obim osiguranja imovine i dalje je relativno mali, da ne kažem simboličan, u odnosu na potrebe i rizike kojima je imovina izložena. Da li se, po Vašem mišljenju, na nivou struke može više učiniti na edukaciji stanovništva i podizanju svijesti o značaju ove vrste osiguranja? Drugim riječima, da li je u uvjetima porasta siromaštva i pada životnog standarda moguće očekivati da se povećava izdvajanje za zaštitu imovine?
Veoma niska zastupljenost osiguranja imovine kod stanovništva BiH više je rezultat ekonomske situacije u zemlji, koja se ogleda u visokoj nezaposlenosti i niskoj platežnoj moći stanovnika, nego nedovoljne svijesti o značaju zaštite imovine putem osiguranja. Iako osiguravajuća društva kroz marketinške i prodajne aktivnosti vrše edukaciju stanovnika o značaju ekonomske i socijalne funkcije djelatnosti osiguranja, stvarna a.rmacije i jačanje svijesti o potrebi osiguranja imovine ne može se postići bez izmjene zakonske regulative koja bi osigurala obaveznost osiguranja imovine.
U tom smislu posljednih godina se dosta govori o inicijativi za pristupanje BiH projektu SEEC CRIF, odnosno ulasku u dioničarstvo u društvu Europa Re koje znači prodaju osiguranja kao . nansijske zaštite od šteta uzrokovanih klimatskim promjenama i prirodnim katastrofama. Iako se Udruženje društava za osiguranje FBiH argumentirano protivi ovom projektu te zaduživanju BiH u visini 5 miliona dolara kako bi postala dioničar Europa Rea, Ministarstvo . nansija FBiH u tehničkom mandatu i dalje pokušava da dobije "zeleno svjetlo" kako bi proguralo ovaj projekat Svjetske banke. Kako bi ste prokomentarisali ovu situaciju te čitavu priču oko učešća BiH u projektu Europa Re?
UNIQA je otvorena za sve projekte i inicijative koji pružaju zaštitu stanovništva i preduzeća od prirodnih katastrofa, ako postoji mogućnost procjene investicijskog rizika jednog takvog projekta. Znamo da su posljedice katastrofalnih događaja razorne za privredu svake zemlje i da su neophodna značajna sredstva za sanaciju šteta. Štete od posljedica poplave iz maja ove godine procjenjuju se na 4 milijarde KM. Projekat Svjetske banke za osiguranje od katastrofa za jugoistočnu Evropu, kroz formiranje Europa Rea nudi BiH odobravanje zajma od 5 miliona dolara i suvlasništvo u Euro-pa Reu pored Albanije, Srbije i Makedonije. Međutim, nije jasno na koji način Europa Re planira vršiti pokriće eventualnih katastrofalnih događaja u navednim zemljama, imajući u vidu nedostatan obim premije osiguranja, ograničena sredstva kapitala i to bez uključivanja inostranih reosiguravajućih društava. Iz tog razloga UNIQA podržava stajalište Udruženja osiguravača FBiH, da se uz podršku svjetskih reosiguravajućih društava kreira proizvod koji bi uključivao zaštitu od katastrofalnih rizika.
Bez stvarne reforme zdravstva i povećanja životnog standarda građana ne može se očekivati veći udio dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja
Kako procjenjujete stepen uređenosti tržišta osiguranja, posebno u segmentu osiguranja od automobilske odgovornosti?
Visok stepen neuređenosti tržišta osiguranja posljedica je usporenog ekonomskog rasta, što se ogleda u snažnoj konkurenciji velikog broja osiguravajućih društava na ograničenom ekonomskom prostoru, neusklađenosti zakonske regulative iz oblasti osiguranja između entiteta i nedovoljno jakoj kontrolnoj funkciji u oblasti osiguranja. Tržište osiguranja autoodgovornosti već godinama karakteriše nelojalna konkurencija koja se očituje u kršenju premijskog sistema i visokim provizijskim stopama. Povremene inicijative vodećih osiguravača autoodgovornosti za poštivanjem pravila struke podržavamo, ali ne smatramo da će dovesti do veće uređenosti tržišta. Liberalizacija tržišta osiguranja autoodgovornosti bez jake kontrolne funkcije samo bi dovela do daljnjeg sniženja cijena, kao što je to slučaj sa zemljama u EU.
Da li će na daljnji rast tržišta životnih osiguranja, kao dugoročne vrste osiguranja, negativno uticati očigledan manjak svijesti stanovnika BiH o važnosti ove vrste osiguranja ili je nizak životni standard građana ipak veći problem pri odluci da li se životno osigurati?
Oporavak industrijske proizvodnje, investicijska ulaganja u infrastrukturu, konsolidacija EU tržišta i intenziviranje vanjskotrgovinske razmjene trebali bi značajno doprinjeti jačanju privrede u BiH i rastu dohotka domaćinstava u narednom periodu. Imajući u vidu prethodne projekcije očekujemo stabilan rast premije osiguranja života. Svijest građana o vlastitoj odgovornosti za očuvanje životnog standarda u trećoj životnoj dobi, umjesto oslanjanja na fond penziono-invalidskog osiguranja sve više raste kako duže živimo i radimo u uslovima tržišne ekonomije, što isto tako pozitivno utiče na daljnji razvoj životnih osiguranja.
Može li tržište dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, na kome ste prisutni, dobiti svoj zamah bez adekvatne reforme .nansiranja zdravstvenog sektora i u kojem pravcu će se prodaja ove vrste osiguranja uopće razvijati u BiH?
Premija osiguranja dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja na tržištu BiH je zanemariva u odnosu na ukupnu premiju osiguravajućih društava. UNIQA je od 2008. godine prisutna na tržištu s proizvodima dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja. Za nas u UNIQA-i dobrovoljno zdravstveno osiguranje nije samo refundacija troškova osiguranicima, nego briga o zdravlju osiguranika. Zato pored vanbolničkog i bolničkog liječenja u zemlji nudimo i bolničko liječenje u inostranstvu, kako bismo znanje i vještine ljekara i medicinskog osoblja, kao i kvalitet usluge i infrastrukture koju posjeduju privatne bolnice u Evropi, približili našim klijentima.
Iako je istraživanje tržišta o zadovoljstvu klijenata zdravstvenom zaštitom pokazalo da 42 posto građana ima interes za neki vid dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, bez stvarne reforme zdravstva i povećanja životnog standarda građana ne možemo očekivati veći udio ove vrste osiguranja, bez obzira na dostupnost i prilagođenost proizvoda širokom krugu klijenata. Daljnja reforma zdravstvene zaštite i obaveznog
Stvarna afirmacije i jačanje svijesti o potrebi osiguranja imovine ne može se postići bez izmjene zakonske regulative koja bi osigurala obaveznost osiguranja zdravstvenog osiguranja u BiH, koja je prijeko potrebna, stvara mogućnost za veće učešće osiguravajućih društava u . nansiranju zdravstvene zaštite BiH građana.
Koji su osnovni pravci djelovanja UNIQA osiguranja u narednoj godini? Spremate li neke nove prozivode o kojima se već može govoriti?
Naš cilj za narednu godinu je jačanje pro.tabilnosti i .nansijske pozicije Društva, kontinuiran rast premije s uravnoteženom strukturom portfolija i daljnje poboljšnje kvaliteta usluge. I dalje nam je fokus na razvoju ljudskih resursa, standardizaciji i pojednostavljenju poslovnih procesa i povećanju produktivnosti kako prodajnog tako i administrativnog osoblja.
UNIQA prati trendove razvoja na tržištu, ali se ipak u najvećoj mjeri u svojim ciljevima oslanjamo na potrebe klijenata. Klijenti svojim savjetima, željama i sugestijama utiču na kreiranje ponude osiguranja kao i na razvoj novih proizvoda.
Krajem ove godine uveli smo novi proizvod osiguranja imovine namijenjen malim i srednjim preduzećima, koji planiramo da promoviramo kroz marketinške i prodajne kampanje. U narednoj godini planiramo uvesti nove proizvode životnog osiguranja koji će klijentima pružiti veću . eksibilnost pri izboru osiguravajućeg pokrića.
Jedna od narednih aktivnosti UNIQA osiguranja jeste nova "Misli UNIQA" kampanja kreirana na nivou čitave Grupacije. Različitim porukama koje su obuhvaćene kampanjom poručujemo našim lojalnim i potencijalnim klijentima da razmišljaju na UNIQA način. Razmišljati na UNIQA način unutar Društva znači birati sve ono što nudimo našim klijentima, a to nisu samo proizvodi, nego i povjerenje te pouzdanost UNIQA-e kao osiguravatelja. Aktivnostima koje smo predvidjeli tokom implementacije "Misli UNIQA" kampanje želimo dodatno podstaći naše klijente da na vrijeme razmišljaju o osiguranju svoga života, zdravlja, porodice i imovine. Kampanja je krenula početkom decembra te će se nastaviti u 2015. godini.
Predviđati očekivane buduće trendove na osnovu onoga što se dešavalo u prošlosti svakako je dio aktivnosti osiguravateljske struke. Možete li nam reći kakva su Vaša razmišljanja po pitanju daljnjeg razvoj tržišta osiguranja u BiH, aktivnosti koje će se dešavati u dijelu eventualnog okrupnjavanja tržišta, rasta ili pada prodaje određenih vrsta osiguranja te inoviranja zakonskog okvira?
U portfoliju osiguravajućih društava dominantnu ulogu ima obavezno osiguranje od autoodgovornosti i to će još dugo biti fokus većine osiguravatelja jer je ovu vrstu osiguranja najlakše prodati, uz iznimno velika davanja u vidu provizije i povrata, a riječ je i o najjednostavnijoj vrsti osiguranja koja bilježi rast na tržištu bez obzira na ekonomsku situaciju. Nažalost, po ostalim vidovima osiguranja ne očekujem značajan rast premije dokle god su oni na nivou dobrovoljnih vrsta osiguranja ili bez poticajnih mjera za korisnike životnih i dobrovoljno zdravstvenih osiguranja. Veliki problem našeg tržišta je i prevelik broj osiguravajućih kuća što otežava poslovanje čitavom sektoru, a iako ima dosta inicijativa za izmjene zakonske regulative koje će olakšati poslovanje osiguravajućih društava u BiH i od strane udruženja osiguravača, kao i od strane regulatornih agencija, teško je reći da li će doći do promjena u zakonskoj regulativi u narednoj godini jer to isključivo zavisi od brzine uspostave struktura vlasti u BiH.
Коментари
Постави коментар